Direktlänk till inlägg 5 december 2008

Kiris den lilla löpkärringen....

Av Erica cederholm - 5 december 2008 13:34

jaha ... då va det dags nu löper kira :) hur mycket som helst jag fattar inte .. hon är ju som en människa :)   fast hur länge löper tikar egentligen någon som vet? jag har absolut ingen aning .. har aldrig haft tik innan..


Men det blev iallafall raka vägen till djuraffären och  köpa en trosa... (tikskydd) + bindor.. och det var väldigt konstigt att ha på  sig tyckte den lilla damen .. så fort vi inte ser så drar hon ut bindan och äter upp den .... inte så fräscht..:)



Nu har jag haft kira ensam hemma i 5 timmar för första gången idag... Och det gick hur bra som helst ... helt otroligt att hon ALDRIG (peppar,peppar ta i trä) biter sönder eller kissar inne. hon är så duktig!!


hittade en bild på kira och hennes mamma shiva. plutten vad liten hon är där...

och ett kort på kiras pappa zacko!








En stolt hundägare:)Kira i sitt nya vintertäcke

 
 
Suss

Suss

5 december 2008 14:43

Jaaa.. eller hur?! Killar är fanimej helt otroliga.

Vad kul, är det samma kille som sist eller det en ny nu?

Det hade vart riktigt kul om vi kunde ses nån dag, ta en fika eller gå ut eller nåt. var ju ett bra tag sen nu, kan dra med mig emil ner till göteborg nån helg eller nåt? :)

http://www.fabulousa.blogg.se

 
Suss

Suss

7 december 2008 15:31

då är det en ny kille för det namnet känner jag inte igen ^^
vi har varit tillsammans i ett halvår drygt.
pratar du nåt med nythe eller?

http://www.fabulousa.blogg.se

 
Ingen bild

Linda o Rocco

7 december 2008 21:06

Hej Erika.
Hoppas allt är bra. Jag har det så himla bra på mitt nya jobb. Känns helt overkligt när jag jämför. Tikar löper ca tre veckor. Du får väl lära henne att "städa" efter sig själv. Det brukar de bli väldigt duktiga på. Det verkar ju toppen om du kan få betald utbildning, håller tummarna. Kramar från oss

 
sara

sara

8 december 2008 16:26

Hej! Kursen kostar 1200:- tror jag. Kursen är ju mer för att använda nosen som aktivering, så det skiljer ju sig lite från alla dina lydnadskurser ;)

Jag söker också dagmatte för tillfället, och mitt tips är att annonsera på olika sidor på internet, och kanske också sätta upp lappar i affärerna runt omkring dig.
Jag har valt att bara annonsera på nätet.

Med tanke på de raser vi äger är det väldigt bra att man är supernoga med vem man också väljer. När jag skaffat dagmatte tidigare så har jag sett till att träffa personerna som är intresserade, och ta en promenad med hunden. Gett dom kopplet och sett hur dom hanterat hunden i olika situationer, tex hundmöten. Det säger mycket om hur duktig och van personen är med hund.
Sedan intervjuar jag såklart väldigt noggrant och förklarar alla mina egna krav om hur min hund ska skötas. Viktigt är ju också att personen har samma syn på hundträning och uppfostran, så det inte blir förvirrande för hunden.

http://sisu.bloggagratis.se

 
Suss

Suss

9 december 2008 02:41

Jadå, det var helt okey i lisebergshallen.
eller ah, en del människor kunde ju hoppa över att åka dit menmen, inget man kan göra åt.
lyssnar du på bullet? :D

http://www.fabulousa.blogg.se

 
Suss

Suss

9 december 2008 15:36

härligt, dom är ju as grymma :)

http://www.fabulousa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica cederholm - 13 mars 2009 17:08

Vad tiden går fort  kira fyllde ett år i tisdags... tiden har bara sprungit iväg. idag va vi hos aleveterinärerna och kiris fick sin ett års spruta . det gick jättebra hon reagerade inte ens , fast man fick ju ha lite godis att locka med i handen . v...

Av Erica cederholm - 22 januari 2009 10:01

Igår va vi inne i stan och tränade lite miljö. Vi tog bussen in och mötte sara med sin staff Milo. Så gick vi först upp mot avenyn och bland alla människor, och det gick bra förutom att kira drar ganska mycket. Men det är ju bara mitt eget fel, efte...

Av Erica cederholm - 9 januari 2009 22:51

Jag har varit sååå himla dålig på att blogga alltså... så jag kör en snabb sammanfattning hur våran jul och nyår har varit:)   Julen var jätte mysig då vi va hemma hos min mamma på morgonen och åt julfrukost, sedan så åkte vi till anders föräldrar oc...

Av Erica cederholm - 18 december 2008 23:08

Första natten i den nya lägenheten som sagt ... jag har haft lite halvt panik att kiris inte ska trivas i den nya lägenheten ...hon har verkligen strejkat när vi har varit inne i den .. bara suttit vid dörren hela tiden .. Idag har vi flyttat alla sa...

Av Erica cederholm - 11 december 2008 17:45

Det snöar .... ååå vad härligt jag älskar snön och vintern . Synd bara att det inte kommer så mycket så att det hinner lägga sig ordentligt . Detta är så klart första vintern för kira, och hon tycker att snö är JÄTTE gott :) hon går runt och slick...

Ovido - Quiz & Flashcards