Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Avslutning på vardagslydnaden!

Av Erica cederholm - 2 oktober 2008 13:47

I dag på vardagslydnaden  fick vi visa lite grann va vi hade lärt oss, och självklart då så märkte man om man hade tränat tillräckligt eller inte ... hmm. Ninna då våran tränare hon hade satt upp en rally lydnads bana vilket jag eller Kira aldrig har testat eller gjort. Först titta Kira på mig och ´fattade ingenting och allt annat i gräset va mycket godare att lukta på en att lyssna på mig. innan jag fick hennes uppmärksamhet det tog en stund, och sedan när hon änntligen tittar på en och vill jobba lite då har någon självklart tappat lite godis i gräset och då är man tillbaka på noll .. så är det hela tiden när man är många som gör saker samtidigt, men det var kul ändå.

Kira och jag har fått lite problem bara, man ser verkligen hur hon utvecklas och blir duktig men enda sen hon va liten så har hon alltid satt sig framför mig och sökt kontakt och då har det blivit automatiskt att hon har fått godisen där. fast inte om vi är ute och går, då går hon ju bredvid mig men om jag t.e.x stannar så sätter hon sig framför mig, eller så sitter hon bredvid mig fast med rumpan snett ut. och det har jag ju fått som en kraftig bakläxa nu att träna bort det så att hon sitter rakt bredvid mig... och det är inte det lättaste..  Men det ska vi väl klara som allt annat... hoppas jag .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica cederholm - 13 mars 2009 17:08

Vad tiden går fort  kira fyllde ett år i tisdags... tiden har bara sprungit iväg. idag va vi hos aleveterinärerna och kiris fick sin ett års spruta . det gick jättebra hon reagerade inte ens , fast man fick ju ha lite godis att locka med i handen . v...

Av Erica cederholm - 22 januari 2009 10:01

Igår va vi inne i stan och tränade lite miljö. Vi tog bussen in och mötte sara med sin staff Milo. Så gick vi först upp mot avenyn och bland alla människor, och det gick bra förutom att kira drar ganska mycket. Men det är ju bara mitt eget fel, efte...

Av Erica cederholm - 9 januari 2009 22:51

Jag har varit sååå himla dålig på att blogga alltså... så jag kör en snabb sammanfattning hur våran jul och nyår har varit:)   Julen var jätte mysig då vi va hemma hos min mamma på morgonen och åt julfrukost, sedan så åkte vi till anders föräldrar oc...

Av Erica cederholm - 18 december 2008 23:08

Första natten i den nya lägenheten som sagt ... jag har haft lite halvt panik att kiris inte ska trivas i den nya lägenheten ...hon har verkligen strejkat när vi har varit inne i den .. bara suttit vid dörren hela tiden .. Idag har vi flyttat alla sa...

Av Erica cederholm - 11 december 2008 17:45

Det snöar .... ååå vad härligt jag älskar snön och vintern . Synd bara att det inte kommer så mycket så att det hinner lägga sig ordentligt . Detta är så klart första vintern för kira, och hon tycker att snö är JÄTTE gott :) hon går runt och slick...

Ovido - Quiz & Flashcards