Alla inlägg under januari 2009

Av Erica cederholm - 22 januari 2009 10:01

Igår va vi inne i stan och tränade lite miljö. Vi tog bussen in och mötte sara med sin staff Milo.

Så gick vi först upp mot avenyn och bland alla människor, och det gick bra förutom att kira drar ganska mycket.

Men det är ju bara mitt eget fel, eftersom jag inte har varit inne i stan med henne innan. Sedan så gick vi ner mot nordstan och in i femman .. Det va väldigt intressant tyckte Kira, jag försökte att ha lite lösare koppel på henne men då gick hon bara rakt fram och "flummade" nästan in i alla människor.


Men det gick iallafall jätte bra

Här kommer en bild  på farbror Hero och Kiris när vi va och åkte skridskor på sjön:)


see yaa

Av Erica cederholm - 9 januari 2009 22:51

Jag har varit sååå himla dålig på att blogga alltså... så jag kör en snabb sammanfattning hur våran jul och nyår har varit:)


Julen var jätte mysig då vi va hemma hos min mamma på morgonen och åt julfrukost, sedan så åkte vi till anders föräldrar och åt julmat, och sedan på kvällen så åkte vi till anders mormor och  morfar och åt jul mat!!

Trodde verkligen att jag skulle rulla hem den kvällen :) Bara en massa ätande hela tiden .


Kira var med oss hela dagen , och hon skötte sig verkligen helt exemplariskt.

Hemma hos anders föräldrar så kom hans farmor dit, och när kira fick syn på henne så la hon sig ner precis som hon gör med större hundar  och bara visade verkligen hur underlägsen hon va ... min lilla snutta hon ville bara visa hur snäll hon är.

 

Samma hos hans mormor och morfar, där va det full rulle hela kvällen massa med människor överallt , men jag la bara ut en filt åt kira i hallen så la hon sig där , och ibland så strosade hon runt och kollade läget lite men sen så gick hon och la sig igen . Och självklart när det var julklappsutdelning då låg hon i mitten i vardagsrummet och sov så alla fick kliva över henne :) men det berörde henne inte inte överhuvudtaget.


Kira har också slutat att löpa ÄNTLIGEN!! så min mamma kan ha henne :)

det gick ju inte att ha henne med våran familjehund hero som är en hanhund när hon löpte, jag kunde inte ens ta hem henne på gräsmattan för Hero blev helt tokig och bara vägrade att lyssna på min mamma .


Tränat det har vi inte heller gjort någonting . Men jag tror att jag ska sätta igång nu snart igen .Jag har verkligen  märkt att hon har mognat i sig själv , hon är mycket lugnare, inte alls lika hoppig, och bryr sig inte lika mycket om andra hundar.. iallafall inte på samma sätt som innan .


Då ska vi prata lite om mig!! Jag kom in på UNDERSKÖTERSKEUTBILDNINGEN!! :)  som jag har väntat på svar om det .. jag har varit så nervös.. så kom brevet och då var jag antagen .  så idag har jag haft min första skoldag. jaa det blir långa tuffa dagar . Men då är Kira med Anders på jobbet och det tycker hon bara är roligt .


mjoo mjoo ... have a nice day ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards