Direktlänk till inlägg 9 november 2008

träning, träning, träning....

Av Erica cederholm - 9 november 2008 23:10

Jag har varit lite dålig med bloggandet ett litet tag ,,  men man har ju hundra andra saker som man ska hinna med också plus att jobba och allt annat.


 men men here i am :)


Jo Kira och jag va på träningen igår och det går jätte bra .

vi har börjat med att lära in moment som kommer i lydnads ettan.

Ex: Apportering.. och hon va jätte duktig dom ska ju hålla kvar apporten i munnen i 5 sekunder utan att tugga eller släppa den . och Kira klarade det ganska bra faktiskt för att vara första gången !!



Sedan så har vi börjat med platsläggandet i grupp..... hmm hur detta nu ska gå... fast hon springer inte till dom andra hundarna .. (inte än i allafall) men hon vill gärna springa efter mig ,hon förstår inte varför hon ska ligga där och att mamma går ifrån henne .


Annars inkallning går bra på träning men hon lyssnar ingenting ute nu för tiden hon är ju som sagt i sina bästa månader att vara bebis och inte lyssna .. men men that´s life att ha en trotsålders/unghund:)



 
 
Linda o Rocco

Linda o Rocco

16 november 2008 15:42

Hej Erica. Min adress till hemsidan. Vi ses säkert under veckan. Har inte hunnit kolla din blogg ordentligt. Ska göra det i kväll. Kram

http://medlem.spray.se/rocco-barocko

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica cederholm - 13 mars 2009 17:08

Vad tiden går fort  kira fyllde ett år i tisdags... tiden har bara sprungit iväg. idag va vi hos aleveterinärerna och kiris fick sin ett års spruta . det gick jättebra hon reagerade inte ens , fast man fick ju ha lite godis att locka med i handen . v...

Av Erica cederholm - 22 januari 2009 10:01

Igår va vi inne i stan och tränade lite miljö. Vi tog bussen in och mötte sara med sin staff Milo. Så gick vi först upp mot avenyn och bland alla människor, och det gick bra förutom att kira drar ganska mycket. Men det är ju bara mitt eget fel, efte...

Av Erica cederholm - 9 januari 2009 22:51

Jag har varit sååå himla dålig på att blogga alltså... så jag kör en snabb sammanfattning hur våran jul och nyår har varit:)   Julen var jätte mysig då vi va hemma hos min mamma på morgonen och åt julfrukost, sedan så åkte vi till anders föräldrar oc...

Av Erica cederholm - 18 december 2008 23:08

Första natten i den nya lägenheten som sagt ... jag har haft lite halvt panik att kiris inte ska trivas i den nya lägenheten ...hon har verkligen strejkat när vi har varit inne i den .. bara suttit vid dörren hela tiden .. Idag har vi flyttat alla sa...

Av Erica cederholm - 11 december 2008 17:45

Det snöar .... ååå vad härligt jag älskar snön och vintern . Synd bara att det inte kommer så mycket så att det hinner lägga sig ordentligt . Detta är så klart första vintern för kira, och hon tycker att snö är JÄTTE gott :) hon går runt och slick...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards