Direktlänk till inlägg 29 september 2008

En härlig 20 års helg;)

Av Erica cederholm - 29 september 2008 16:21

Ja då va man 20 år gammal.. helgen har varit bra hade fest i lördags och då va kira hos sin mormor, där trivs hon bra ., då hon kan springa runt som hon vill... ock leka med sin bästis Hero så klart :) som är våran familje hund., Kira har idag träffat en ny kompis som heter Fanta hon är en sharpay.... vi va ute i ca 1 och en halv timma i skogen då dom sprang lösa och hade jätte roligt. fast Kira är lite framfusig och klumpig så Fanta fick säga ifrån ibland :) idag är det sista gången på tävlingslydnad 1 klass1. så det ska bli kul att få visa lite vad vi kan. ja ja men nu ska jag snart åka .. kanske informerar lite hur det gick på hund kursen ikväll...





Idag gick det jätte bra på lydnaden , då vi tränade på att gå fint och att ha ögonkontakt.. men Kira fixade det jätte bra .

Men det gäller ju att man får igång henne så hon tycker att det är kul... annars är alla andra saker utom jag roliga... speciellt så tycker också alla hanar som är en sisådär 6-7 månader som börjar bli könsmogna att kira är väldigt snygg.... och hon uppskattar dom också , ja ja men jag undrar när hon ska börja löpa. det va tydligen två st i hennes kull som hade börjat löpa för några veckor sen... men jag vet inte , jag har aldrig haft en tik innan .. men men det återstår väl att se ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica cederholm - 13 mars 2009 17:08

Vad tiden går fort  kira fyllde ett år i tisdags... tiden har bara sprungit iväg. idag va vi hos aleveterinärerna och kiris fick sin ett års spruta . det gick jättebra hon reagerade inte ens , fast man fick ju ha lite godis att locka med i handen . v...

Av Erica cederholm - 22 januari 2009 10:01

Igår va vi inne i stan och tränade lite miljö. Vi tog bussen in och mötte sara med sin staff Milo. Så gick vi först upp mot avenyn och bland alla människor, och det gick bra förutom att kira drar ganska mycket. Men det är ju bara mitt eget fel, efte...

Av Erica cederholm - 9 januari 2009 22:51

Jag har varit sååå himla dålig på att blogga alltså... så jag kör en snabb sammanfattning hur våran jul och nyår har varit:)   Julen var jätte mysig då vi va hemma hos min mamma på morgonen och åt julfrukost, sedan så åkte vi till anders föräldrar oc...

Av Erica cederholm - 18 december 2008 23:08

Första natten i den nya lägenheten som sagt ... jag har haft lite halvt panik att kiris inte ska trivas i den nya lägenheten ...hon har verkligen strejkat när vi har varit inne i den .. bara suttit vid dörren hela tiden .. Idag har vi flyttat alla sa...

Av Erica cederholm - 11 december 2008 17:45

Det snöar .... ååå vad härligt jag älskar snön och vintern . Synd bara att det inte kommer så mycket så att det hinner lägga sig ordentligt . Detta är så klart första vintern för kira, och hon tycker att snö är JÄTTE gott :) hon går runt och slick...

Ovido - Quiz & Flashcards