Alla inlägg under november 2008

Av Erica cederholm - 20 november 2008 15:21

Då kom man precis hem ifrån gymmet .. helt slut .

Jag släppte kira lös  på en stor gräsmatta bredvid älven, det tyckte hon var jätte roligt., helt plötsligt så hoppade några ankor fram i vattnet och Kira blev helt exstas!! haha öronen stog rätt upp och hon bara stirrade på dom och kunde inte fatta vad det var för några konstiga saker.

Vi va ju på träning i lördags . det gick bra vi finslipade bara lite saker t.e.x fotgåendet m.m

Men Kira har inte riktigt förstått ordet FOT. för jag har alltid sagt ordet HÄR när jag vill ha henne vid min sida. men om vi ska ut på tävling så får ju ordet FOT vara att nu är det full fokus på mig.

 så där har jag något att träna på.

Nu har hon fått ett ryck här i soffan och springer runt som en galning haha jaja som sagt .... Den goa åldern är inne :)

Av Erica cederholm - 9 november 2008 23:10

Jag har varit lite dålig med bloggandet ett litet tag ,,  men man har ju hundra andra saker som man ska hinna med också plus att jobba och allt annat.


 men men here i am :)


Jo Kira och jag va på träningen igår och det går jätte bra .

vi har börjat med att lära in moment som kommer i lydnads ettan.

Ex: Apportering.. och hon va jätte duktig dom ska ju hålla kvar apporten i munnen i 5 sekunder utan att tugga eller släppa den . och Kira klarade det ganska bra faktiskt för att vara första gången !!



Sedan så har vi börjat med platsläggandet i grupp..... hmm hur detta nu ska gå... fast hon springer inte till dom andra hundarna .. (inte än i allafall) men hon vill gärna springa efter mig ,hon förstår inte varför hon ska ligga där och att mamma går ifrån henne .


Annars inkallning går bra på träning men hon lyssnar ingenting ute nu för tiden hon är ju som sagt i sina bästa månader att vara bebis och inte lyssna .. men men that´s life att ha en trotsålders/unghund:)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards